Instrukcja korzystania z serwisu BIP
Wersja archiwalna z dnia 10.10.2008
1. Przeglądanie stron
Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie
ekranu interesujący Cię dział. Strony BIP publikowane są w dwóch
stopniach zagłębienia - strona i jej podstrony.
Na dole każdej strony znajduje się metryczka (dostępna po kliknięciu na
ikonce) z informacjiami o dacie i autorze dokumentu, dacie publikacji,
osobie publikującej, liczbie odsłon dokumentu a także odnośnik do
funkcji wydruku strony oraz do rejestru zmian. Odsłony liczone są od
pierwszej wersji dokumentu. Przeglądanie stron archiwalnych nie wpływa
na licznik.
2. Strony systemowe
System obok stron informacyjnych udostępnia strony systemowe
(obowiązkowe w każdym BIP):
- Redakcja - wykaz redaktorów BIP z ich danymi kontaktowymi
(adres, nr telefonu i faksu, aktywny adres e-mail)
- Mapa strony - dynamicznie generowane drzewo dokumentów
- Statystyki - graficzna egzemplifikacja 10 najczęściej
odwiedzanych dokumentów oraz zbiorcze zestawienie wszystkich dokumentów
i ich odsłon
- Instrukcja korzystania - niniejszy dokument
- Pozostałe informacje - zbiór informacji na temat sposobu
dostępu do danych publicznych nie ujętych w BIP
3. Moduł wyszukiwania
Aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko wyszukiwarki wpisać
szukaną frazę i kliknąć przycisk lub nacisnąć klawisz "enter". System
umożliwia przeszukiwanie aktualnych dokumentów oraz opcjonalnie
dokumentów archiwalnych.
4. Odnośnik do portalu
BIP.gov.pl
Pod głownym menu znajduje się logo BIP będące odnośnikiem do portalu
BIP pod adresem
http://www.bip.gov.pl.
5. Rejestr stron
usuniętych
Jeżeli jakikolwiek dokument ma zostać usunięty z BIP automatycznie
trafi do rejestru stron usuniętych wraz z adnotacją o powodzie
usunięcia. Uwaga: usunięty dokument może zostać przywrócony - jeśli
więc dokument był w rejestrze usuniętych, a teraz go tam nie ma - to
znaczy, że został przywrócony.
6. Moduł konkursowy
Konkursy publikowane są na jednej stronie, jeden pod drugim, w
kolejności chronologicznej odwrotnej (najnowsze na górze). Każda zmiana
treści opisu konkursu (w tym jego dat, nazwy itd) jest archiwizowana
wraz z powodem wprowadzenia zmian. Także usunięte konkursy są
archiwizowane wraz z powodem usunięcia. Konkursy usunięcie oraz minione
są dostępne poprzez submenu menu "konkursy". Konkurs miniony może mieć
status "rozstrzygnięty" - o ile został rozstrzygnięty,
nierozstrzygnięty (na razie, czyli czekający na rozstrzygnięcie) lub
nierozstrzygnięty trwale (nie będzie rozstrzygany). Rozstrzygnięcie
konkursu (w tym trwałe oznaczenie jako nierozstrzygnięty) zawsze jest
opisane - w opisie powinny znaleźć się informacje o zwycięzcy
(zwycięzcach), powody nierozstrzygnięcia konkursu itp.
7. Moduł zamówień publicznych
Moduł zamówień publicznych został podzielony na cztery części:
- Zamówienia publiczne podlegające Ustawie o Zamówieniach
Publicznych
- Zamówienia publiczne niepodlegające tej Ustawie
- Zamówienia publiczne zakończone (rozstrzygnięte i nie)
- Zamówienia publiczne usunięte (rejestr zamówień publicznych
usuniętych)
Każda zmiana treści ogłoszeń jest archiwizowana w rejestrze
zmian. W treści można umieszczać grafiki i pliki do pobrania. Pliki te
NIE SĄ archiwzowane w przypadku ich wymiany!
Zamówienia publiczne w każdej grupie wyświetlane są kolejno jeden pod
drugim w pakietach po 15 (stronicowanie). Metryczka dotyczy strony
(grupy), metryczka każdego zamówienia znajduje się na stronie
konkrentego zamówienia.
Po edycji statystyki oglądalności strony są kontynuowane, na stronach
archiwalnych "zegar" jest blokowany na liczbie odwiedzin do chwili
dokonania zmiany.
Podpisał: Krzysztof Jasiński
Dokument z dnia: 09.10.2008
Dokument oglądany razy: 2
|
Opublikował: Krzysztof Jasiński
Publikacja dnia: 10.10.2008
|
wydruk z dnia: 24.11.2024 // bip.kcer.edu.pl